Brak dźwięku w telefonie - co robić?
Brak dźwięku to dość częsta awaria w urządzeniach z Androidem. W dzisiejszym artykule opisujemy trzy najczęściej występujące problemy z odtwarzaniem dźwięku w smartfonach i podpowiadamy jak poradzić sobie z usterkami.
Sytuacja 1. Telefon wykrywa słuchawki, które nie są podłączone
Jeśli słuchawki nie są podłączone do urządzenia, a na ekranie telefonu wyświetla się ich ikonka to znaczy, że telefon utknął w trybie słuchawkowym. W takim przypadku nie usłyszymy dźwięku ze smartfona, dopóki nie podłączymy do niego słuchawek. Problem ten można rozwiązać za pomocą następujących sposobów:
• zwiększając głośność w smartfonie: naciśnij przycisk zwiększania głośności w telefonie co pozwoli mu wyjść z trybu wyciszenia.
• ponownie podłączając słuchawki: spróbuj kilka razy podłączyć i odłączyć słuchawki, a następnie ponownie uruchom telefon. Sprawdź, czy ikonka słuchawek zniknie z ekranu smartfona.
• czyszcząc gniazdo słuchawkowe: gniazdo słuchawkowe może być pokryte kurzem lub brudem, dlatego przeczyść je za pomocą miękkiej szczoteczki do zębów lub użyj sprężonego powietrza.
• restartując urządzenie - wyłącz i ponownie włącz smartfona lub wyjmij i włóż baterię do telefonu.
• przywracając ustawienia fabryczne telefonu - zrób kopię zapasową ważnych plików, a następnie przejdź do opcji Ustawienia> System> Kopia zapasowa i resetowanie> Przywracanie danych fabrycznych> Resetuj telefon (nazwy funkcji mogą nieznacznie się różnić w zależności od posiadanego modelu smartfona).
Sytuacja 2. Głośnik w telefonie przestał nagle działać
Jeśli telefon nie wydaje żadnych dźwięków, czyli nie słychać dzwonka, muzyki ani powiadomień, być może przyczyna tkwi w oprogramowaniu. Możesz spróbować naprawić awarię wykonując następujące czynności:
• uruchamiając ponownie smartfona: wystarczy ponownie uruchomić telefon z Androidem, by odświeżyć urządzenie.
• wyłączając Bluetooth w telefonie - czasami funkcja Bluetooth może powodować problemy z głośnikiem. Przejdź do zakładki Ustawienia> Połączenie z urządzeniem> Bluetooth (nazwy funkcji mogą się nieznacznie różnić w zależności od modelu smartfona).
• przywracając ustawienia fabryczne telefonu - przywrócenie urządzenia do ustawień fabrycznych może być skutecznym sposobem na rozwiązanie większości problemów z oprogramowaniem Android.
Sytuacja 3. Telefon sam przełącza się na tryb cichy
Użytkownicy smartfonów niekiedy skarżą się, że ich urządzenia wyciszają się podczas wykonywania połączeń lub samoistnie przełączają się w tryb cichy. Przypadek ten może być spowodowany przez aplikacje firm trzecich lub niepotrzebne pliki w pamięci podręcznej. Problem ten można rozwiązać w dwojaki sposób:
• odinstalowując szkodliwą aplikację - jeśli problem istnieje od niedawna, usuń aplikację, którą ostatnio instalowałeś/aś.
• czyszcząc pamięć podręczną z niepotrzebnych plików - ściągnij aplikację do czyszczenia plików cache, np. App Cache Cleaner. Sprawdź czy po użyciu programu problem nadal występuje.
Jeśli pomimo zastosowania powyższych rozwiązań smartfon nadal nie emituje żadnych dźwięków, oznacza to, że urządzenie uległo uszkodzeniu mechanicznemu. W tej sytuacji rekomendujemy wizytę w autoryzowanym serwisie, w którym specjaliści naprawią uszkodzone podzespoły.