Co robić, gdy aplikacje w telefonie same się wyłączają?
Użytkownicy smartfonów nierzadko borykają się z problemem samoistnie wyłączających się aplikacji. Jakie są przyczyny tych błędów i jakie rozwiązania zastosować, by pozbyć się awarii? Tego dowiecie się z dzisiejszego wpisu.
Przyczyny samoistnego wyłączania się aplikacji:
1. Problemy z siecią komórkową - aplikacje są często zależne od dostępności do internetu, zatem jeśli Twoja sieć Wi-Fi jest niestabilna, wtedy mogą pojawić się problemy.
2. Błędy w aplikacji - jeśli w aplikacji pojawi się błąd, jego rozwiązanie może wymagać automatycznego zamknięcia programu. Upewnij się, że na bieżąco aktualizujesz swoje aplikacje, gdyż w akualizacjach tych twórcy programów załączają poprawki i łatki zapobiegające błędom.
3. Nadmierne obciążenie procesora i niepoprawne zużycie pamięci - problem ten dotyczy zazwyczaj bardziej zaawansowanych użytkowników smartfonów, którzy instalują na swoim urządzeniu dużo aplikacji. W efekcie często prowadzi to do niestabilności oprogramowania i awarii aplikacji.
Rozwiązania problemu samoistnego zamykania się aplikacji:
1. Zaktualizuj aplikację, która się wyłącza - otwórz aplikację sklep Play, wejdź w ikonę trzech kresek, a następnie kliknij “Ustawienia”. Wybierz aplikację, którą chcesz zaktualizować lub zaznacz automatyczne aktualizowanie wszystkich aplikacji.
2. Zwolnij pamięć w telefonie - duża ilość aplikacji zapełnia przestrzeń w smartfonie. Jeśli na urządzeniu zaczyna brakować miejsca, należy usunąć aplikacje, które dawno nie były przez nas używane. W programie sklep Play możemy posegregować programy według czasu ostatniego użycia. Wystarczy otworzyć aplikację Play Store, wybrać "Moje Aplikacje" i kliknąć "Zainstalowane". Tam, na górze interfejsu, odnajdziemy filtr “Ostatnio używane”, który pozwoli nam odseparować potrzebne aplikacje od tych zbędnych.
3. Wyczyść pamięć podręczną i dane aplikacji - co jakiś czas należy czyścić pamięć podręczną i dane aplikacji, które gromadzą się w naszym telefonie. Wejdź w “Ustawienia” telefonu i otwórz zakładkę “Aplikacje”. Z listy dostępnych programów odszukaj i kliknij tą aplikację, która samoistnie się wyłącza. Następnie otwórz funkcję “Pamięć” i znajdź opcję “Wyczyść dane” i “Wyczyść pamięć podręczną”.