Co robić, gdy telefon łączy się z Wi-fi, ale nie ma internetu?
Przyczyn tego, że telefon łączy się z siecią Wi-fi, a mimo tego nie ma dostępu do internetu może być kilka. W dzisiejszym wpisie pomagamy rozwiązać ten irytujący problem i dotrzeć do jego źródła. Podążaj kolejno według poniższych wskazówek do momentu, w którym uda Ci się połączyć z internetem.
1. Brak internetu w telefonie - Wykonaj miękki reset routera
Pierwsza rzecz, jaką należy wykonać w przypadku braku internetu w telefonie to miękki reset routera. Jest to powszechne rozwiązanie i często pomaga naprawić wiele problemów z internetem. Aby wykonać miękki reset, odłącz kabel zasilający od routera / modemu na ok. 30 sekund, a następnie podłącz go ponownie.
Powtórne uruchomienie sieci może chwilę potrwać, więc odczekaj około 2 - 5 min. Będzięsz mieć wtedy pewność, że wszystko włączyło się prawidłowo. Jeśli pomimo wykonania resetu internet nie uruchomi się, wypróbuj kolejne metody.
2. Brak dostępu do internetu - Wykonaj miękki reset telefonu
Drugim sposobem działania w przypadku braku dostępu do internetu jest miękki reset telefonu. Żeby wykonać miękki reset smartfona, wyłącz swoje urządzenie mobilne, a następnie włącz je ponownie. Po powtórnym uruchomieniu urządzenia sprawdź, czy internet działa normalnie. Jeśli tak nie jest, przejdź do kolejnych działań.
3. Sprawdź, czy na pewno nie masz internetu. Przetestuj przeglądarkę i stronę główną
Warto upewnić się, czy rzeczywiście to internet jest problemem, a nie niedziałająca przeglądarka czy domyślna strona główna. Otwórz przeglądarkę i na pasku adresu wpisz adres URL znanej strony www, np. www.wp.pl. Potwierdź adres klawiszem search w celu załadowania strony.
Jeśli strona poprawnie się otworzy oznacza to, że telefon nie ma problemu z internetem, a przeszkodą była domyślnie otwierająca się strona www. Zmiana domyślnej strony początkowej w telefonie powinna rozwiązać kłopot.
4. Sprawdź zainstalowane aplikacje
Zastanów się od kiedy masz trudności z połączeniem. Jeśli problem pojawił się niedawno, a ostatnio na Twój telefon została pobrana nowa aplikacja, warto ją sprawdzić. Czasami to konkretny program powoduje brak dostępu do internetu mimo działającego wifi. Spróbuj odinstalować program i zobaczyć, czy problem wynikał z jego obecności. Jeśli nie, zainstaluj aplikację ponownie i wypróbuje kolejne metody.
5. Sprawdź ustawienia aplikacji zabezpieczających
Jeśli na swoim smartfonie masz zainstalowane aplikacje zabezpieczające, takie jak program antywirusowy, skaner antywirusowy czy zaporę sieciową, sprawdź, czy to one nie blokują dostępu do internetu. Być może zaistnieje potrzeba rekonfiguracji programu w celu właściwego dostosowania urządzenia i sieci.
Jeśli nie możesz zlokalizować odpowiedniego ustawienia w celu optymalizacji konfiguracji, spróbuj tymczasowo odinstalować aplikację zabezpieczającą. Dzięki temu dowiesz się, czy czy to rzeczywiście ona jest przyczyną problemu. Jeśli po usunięciu oprogramowania internet w telefonie zacznie działać poprawnie, możesz mieć pewność, że to aplikacja blokuje dostęp do stron www.
Jeśli nie chcesz rezygnować z aplikacji zabezpieczającej, skontaktuj się z pomocą techniczną oprogramowania i opisz swój problem. Specjaliści pomogą Ci odpowiednio skonfigurować ustawienia programu na Twoim smartfonie.
6. Brak dostępu do internetu - zapomnij sieć Wi-Fi
Przed wykonaniem tego kroku upewnij się, że znasz lub masz dostęp do danych logowania do swojej sieci.
Wejdź w “Ustawienia” na swoim i telefonie i poszukaj opcji “Wi-Fi” (często znajduje się ona w zakładce “Sieci”. Należy jednak pamiętać, że lokalizacja funkcji i nazwy zakładek mogą się nieco różnić w zależności od modelu urządzenia i wersji systemu).
Włącz Wi-Fi w telefonie, aby rozwinąć listę dostępnych sieci. Odszukaj z listy nazwę sieci, z którą chcesz się połączyć, dotknij ją i przytrzymaj. Powinna pojawić się opcja “Zapomnij”. Kliknij tę funkcję, a następnie wyłącz i ponownie włącz telefon i router. Gdy wszystko powtórnie się uruchomi, jeszcze raz znajdź swoją sieć w "Ustawieniach" telefonu i połącz się z nią (wpisując dane logowania).
7. Sprawdź datę i godzinę
Jest to niewielki i dość dziwny błąd, ale może powodować spore problemy. Jeśli czas ustawiony na urządzeniu nie jest zgodny z czasem dostawcy usług internetowych (ISP), to być może dlatego Twoje urządzenie nie łączy się z internetem. Dlatego też upewnij się, że data i godzina w Twoim smartfonie są zaktualizowane.
Jeśli żadna z powyższych metod nie okazała się skuteczna, problem może tkwić w sprzęcie i być wynikiem usterki mechanicznej telefonu. W takim wypadku najlepiej skontaktować się z autoryzowanym serwisem.