Co zrobić, gdy telefon nie czyta karty SIM?
Karta SIM jest niezbędnym elementem do korzystania z funkcji smartfona, takich jak rozmawianie, pisanie wiadomości oraz korzystanie z internetu. Stanowi łącznik pomiędzy telefonem a operatorem. Podpowiadamy co zrobić, gdy telefon nie wykrywa karty SIM.
Restart smartfona
Wyłączenie, a następnie ponowne włączenie telefonu to prosta i skuteczna metoda radzenia sobie z wieloma problemami technicznymi urządzenia.
Użytkownicy smartfonów z różnymi systemami operacyjnymi (Android, iOS i Windows) oraz różnych marek, jak Apple, Samsung, Huawei czy Xiaomi, często borykają się z błędami oprogramowania. Restart pomaga poradzić sobie w przypadku wielu awarii i usterek.
Oczyszczenie slotu SIM
Slot karty SIM podatny jest na zanieczyszczenia i kurz. Choć producenci smartfonów stosują różnego typu uszczelniacze, to komunikacja pomiędzy układem scalonym SIM a smartfonem łatwo się blokuje. Slot można oczyścić za pomocą sprężonego powietrza. Niewskazany jest natomiast kontakt tego elementu z wilgocią, gdyż mógłby spowodować uszkodzenie słuchawki.
Przeczyszczenie styków karty SIM za pomocą alkoholu
Następnym etapem jest przeczyszczenie styków na samej karcie SIM. Najlepiej zrobić to za pomocą 40-procentowego alkoholu (wódki), ponieważ jest to najlepszy środek do odtłuszczania powierzchni elektronicznych. W tym celu należy nanieść 10 ml płynu na antystatyczną ściereczkę i wypolerować wewnętrzną stronę karty SIM ze stykami.
Włączenie roamingu krajowego i wyszukanie sieci GSM
W związku z intensywnym rozrostem infrastruktury 4G w kraju i koniecznością przeprowadzania częstych prac konserwatorskich, zdarza się, że niektóre nadajniki są tymczasowo wyłączane. Istnieje niewielkie prawdopodobieństwo, że urządzenie znalazło się w obszarze czasowo wyłączonym przez operatora. By się o tym przekonać warto sprawdzić, czy smartfon ma włączoną usługę roamingu krajowego, która pozwala na łączenie się z konkurencyjnymi sieciami GSM. Opcję tę znaleźć można w ustawieniach urządzenia.
Wizyta w salonie operatora
Jeśli żaden z powyższych sposobów nie przyniósł oczekiwanego rezultatu, należy odwiedzić salon operatora. Pracownik wymieni wadliwą kartę SIM lub odeśle urządzenie do serwisu.