Dlaczego w Zoom nie działa kamera i co robić?
Jednym z kluczowych atutów korzystania z aplikacji Zoom jest możliwość prowadzenia rozmów wideo przez wiele osób. W znaczny sposób ułatwia to pracę zdalną, naukę online czy po prostu wirtualne spotkania z przyjaciółmi. Zatem sytuacja, gdy w Zoom nie działa kamera, jest wyjątkowo frustrująca dla użytkowników. Jak poradzić sobie z tym problemem? Poniżej wymieniamy najskuteczniejsze rozwiązania.
Upewnij się, że udostępnianie wideo jest zaznaczone
Wśród niedogodności wynikających z korzystania z aplikacji Zoom brak obrazu stanowi wyjątkowo dużą uciążliwość. Nie zawsze jednak oznacza to poważny problem techniczny. Dlatego też w pierwszej kolejności upewnij się, że zezwalasz na udostępnianie swojego obrazu na spotkaniu. Gdy dołączasz do spotkania, aplikacja Zoom automatycznie wyświetla powiadomienie o możliwości wyłączenia wideo. Upewnij się, czy pole to nie zostało przez Ciebie omyłkowo zaznaczone. Jeśli tak się stało, dołączysz do spotkania bez udostępniania widoku ze swojej kamerki.
Sprawdź, czy nie masz włączonych innych programów, które korzystają z wideo
Twoja kamera może nie działać w Zoom, jeśli na komputerze lub smartfonie masz jednocześnie uruchomiony inny program, który korzysta z kamerki. Może być to na przykład aplikacja aparatu, ale także Skype, WhatsApp czy Messenger. Jeśli tak jest, zamknij niepotrzebne aplikacje i programy, a następnie ponownie włącz Zoom. W telefonie sprawdź aplikacje działające w tle, a na komputerze zweryfikuj programy aktywne na pasku zadań lub procesy wyświetlane przez menedżer zadań.
Uruchom ponownie dostęp do kamery Zoom
Jeśli podczas spotkania na Zoom zauważysz, że Twoja kamera nie działa, spróbuj zatrzymać wideo, a następnie uruchom je ponownie. Nie musisz wcale opuszczać spotkania. Aby wyłączyć wideo, wystarczy wybrać ikonkę kamery wyświetlaną na ekranie. Gdy stukniesz w nią ponownie, wideo zostanie ponownie uruchomione. Niekiedy pożądany skutek może przynieść także ponowne uruchomienie aplikacji Zoom.
Sprawdź aktualizacje
Czasem błędne działanie aplikacji wynika z przestarzałego oprogramowania i sterowników. Dlatego też upewnij się, czy Twój telefon, laptop albo komputer posiada wszelkie niezbędne aktualizacje. Podobnie sprawdź, czy posiadasz aktualną wersję Zoom. Aby pobrać aktualizację do aplikacji, odwiedź oficjalną stronę Zoom i pobierz jego najnowszą wersję dla swojej przeglądarki. Na smartfonie zaktualizujesz Zoom poprzez sklep Google Play lub App Store.
Upewnij się, czy Twoja kamerka/aparat działa dla innych aplikacji
Jeżeli oprogramowanie urządzenia jest aktualne, a mimo to kamerka nie działa, być może przyczynę braku wideo w Zoom stanowi usterka natury technicznej. Najłatwiej wykluczysz taką możliwość, próbując nagrać film lub zrobić zdjęcie poprzez inne oprogramowanie. Na smartfonie możesz po prostu uruchomić aplikację swojego aparatu, a na komputerze włączyć inny komunikator, jak Skype albo Messenger.
Sprawdź uprawnienia aplikacji Zoom
Ze względu na ustawienia prywatności Twoje urządzenie może blokować aplikacji Zoom dostęp do kamerki lub aparatu. Aby to zmienić, sprawdź uprawnienia Zoom na swoim komputerze lub smartfonie. Na komputerze włącz ustawienia prywatności, a następnie odszukaj zakładkę „Kamera”.
Możesz określić w niej, które aplikacje mogą uzyskać dostęp do kamery. Podobnie na smartfonie możesz w menedżerze uprawnień zezwolić aplikacji Zoom na korzystanie z aparatu.
Ponownie zainstaluj Zoom na swoim urządzeniu
Jeśli wszystkie wymienione wyżej metody zawiodły, pozostaje jeszcze jedna do przetestowania. Spróbuj odinstalować, a następnie ponownie zainstalować aplikację Zoom. Być może ta, z której korzystasz obecnie, posiada niezidentyfikowany błąd uniemożliwiający prawidłowy przekaz wideo. Pamiętaj o tym, aby na komputer pobrać Zoom z oficjalnej strony internetowej producenta, a na telefon pobierz autoryzowaną aplikację ze sklepu Google Play lub App Store.
Jak prawidłowo korzystać z Zoom?
Aby używanie aplikacji Zoom było maksymalnie komfortowe, warto stosować się do kilku uniwersalnych porad. Przede wszystkim przed rozpoczęciem lub dołączeniem do spotkania w Zoom warto najpierw przetestować ustawienia audio i wideo. Aby wykonać go poprawnie, należy postępować według poniższej instrukcji:
1. Zaloguj się do aplikacji Zoom.
2. Kliknij swoje zdjęcie profilowe w prawym górnym rogu aplikacji, a następnie wybierz ikonkę ustawień w kształcie zębatki.
3. Z listy ustawień wybierz zakładkę „Wideo”.
4. Jeśli Twoja kamerka działa poprawnie, zobaczysz rejestrowany przez nią obraz.
5. Jeżeli urządzenie dysponuje różnymi kamerami, możesz wybrać tę przez Ciebie preferowaną.
Obiektyw kamerki lub aparatu powinien znajdować się na poziomie Twoich oczu. Dzięki temu możesz nawiązywać kontakt wzrokowy z pozostałymi rozmówcami. Jeśli musisz porozmawiać z kimś spoza spotkania w Zoom, możesz na chwilę wyciszyć swój mikrofon.