Dlaczego w Zoom nie słychać dźwięku?
Dla wielu osób praca lub nauka z domu wiąże się z codzienną koniecznością korzystania z aplikacji Zoom. Problemy z dźwiękiem nie tylko uniemożliwiają normalną komunikację, ale również znacznie utrudniają wykonywanie obowiązków. Na szczęście zwykle problemy z dźwiękiem w Zoom wynikają z tych samych, kilku różnych przyczyn. Możesz po kolei je wykluczyć, korzystając z poniższych instrukcji.
W Zoom nie działa mikrofon (na komputerze)
Jeśli nie słychać Cię w Zoom, jest możliwe, że problem leży po stronie Twojego mikrofonu. Istnieje zatem kilka opcji, które musisz zweryfikować, aby ustalić, dlaczego w zoom nie działa mikrofon.
1. W pierwszej kolejności sprawdź, czy na urządzeniu, z którego korzystasz, jest zainstalowany mikrofon i czy posiada on najnowsze sterowniki.
2. Jeśli Twoje urządzenie korzysta z kilku mikrofonów, w aplikacji Zoom kliknij strzałkę obok symbolu mikrofonu i wybierz nazwę preferowanego przez siebie akcesorium.
3. Skorzystaj z dostępnej w Zoom opcji „Test Speaker & Microphone”.
4. Upewnij się, czy nie masz włączonej funkcji MUTE. Jeśli tak jest, wystarczy ją wyłączyć, stukając w ikonkę przekreślonego mikrofonu na ekranie.
5. Jeżeli nadal Cię nie słychać, uruchom ponownie aplikację Zoom. Przed dołączeniem do spotkania upewnij się, że wybierasz opcję „Join with computer audio”.
6. Aby Zoom rejestrował dźwięk, musisz przyznać aplikacji uprawnienia do wykorzystywania Twojego mikrofonu. Wejdź w ustawienia swojego systemu operacyjnego, odszukując zakładkę dotyczącą ustawień mikrofonu. Sprawdź, czy zaznaczone jest zezwalanie aplikacjom na dostęp do mikrofonu. Aplikacja Zoom musi znajdować się na liście uprawnionych aplikacji.
W Zoom nie działa głośnik (na komputerze)
Jeśli to u Ciebie nie słychać głosu w Zoom, przyczyną mogą być zarówno nieprawidłowości u innych uczestników spotkania, jak i wadliwe działanie Twojego głośnika. Podobnie jak w przypadku mikrofonu, istnieje kilka przyczyn, które warto sprawdzić.
1. Zweryfikuj, czy do Twojego urządzenia są podłączone głośniki.
2. Wykonaj test głośników i mikrofonów w aplikacji Zoom, klikając na strzałkę obok mikrofonu i wybierając „Test Speaker & Microphone”.
3. Sprawdź, czy głośniki zainstalowane na komputerze posiadają aktualne sterowniki. Najszybciej ustalisz to klikając prawym przyciskiem myszy ikonkę głośnika, która znajduje się na pasku w prawym, dolnym rogu ekranu. Wybierz opcję „Ustawienia dźwięku”.
4. W ustawieniach dźwięku możesz zweryfikować również, czy głośniki nie zostały wyciszone.
5. Klikając na strzałkę obok symbolu mikrofonu w aplikacji Zoom, spróbuj wybrać inne głośniki lub słuchawki, z których chcesz skorzystać.
W Zoom nie słychać dźwięku – jak wykonać test głośników i mikrofonu?
Najskuteczniejszą metodą na rozwiązanie problemu, gdy nie słychać głosu w Zoom, jest skorzystanie z dostępnego w aplikacji testu głośników i mikrofonu. Aby wykonać go poprawnie na komputerze, należy postępować według poniższej instrukcji:
1. Otwórz aplikację Zoom na swoim pulpicie.
2. Kliknij zębatkę ustawień w prawym górnym rogu aplikacji.
3. Z listy ustawień wybierz zakładkę „Dźwięk”.
4. Kliknij „Test mikrofonu”, a następnie powiedz coś do swojego mikrofonu. Jeśli mikrofon działa poprawnie, usłyszysz swój głos.
5. Następnie wybierz „Test Głośnika”. Jeśli w słuchawkach lub poprzez głośniki słyszysz sygnał dźwiękowy, problem z dźwiękiem nie leży po Twojej stronie.
W Zoom nie działa mikrofon (na smartfonie)
Rozmówcy w aplikacji Zoom nie słyszą Twojego głosu, gdy korzystasz z telefonu? W takim razie sprawdź kilka najczęstszych przyczyn, które mogą za to odpowiadać:
1. Upewnij się, że zezwalasz aplikacji Zoom na dostęp do mikrofonu swojego telefonu. Otwórz ustawienia aplikacji i powiadomienia. Wybierz z listy aplikację Zoom. Stuknij w jej uprawnienia, aktywując w nich dostęp do mikrofonu.
2. Jeśli problem nie ustąpił, uruchom aplikację Zoom, otwórz jej ustawienia, przejdź do zakładki „Spotkania” i odznacz opcję „Zawsze wyciszaj mój mikrofon”.
3. Istnieje jeszcze możliwość nieumyślnego wyciszenia się podczas rozmowy. Wówczas wystarczy stuknąć w ekran i sprawdzić, czy ikonka mikrofonu w lewym dolnym rogu wyświetlacza nie posiada czerwonego przekreślenia.
W Zoom nie działa głośnik (na smartfonie)
Nie słyszysz nic podczas rozmowy w Zoom na swoim telefonie? Stuknij w ekran, aby upewnić się, czy nie masz aktywnego wyciszenia – wówczas wyświetli się ikonka przekreślonego głośnika. Jeśli nie rozwiązało to Twojego problemu, uruchom ponownie aplikację i jeszcze raz dołącz do spotkania. Alternatywnie możesz spróbować użyć swoich słuchawek zamiast głośnika wbudowanego w smartfon.