Echo w telefonie - co robić?
Zdarza się, że podczas rozmawiania przez telefon słyszymy w słuchawce swój własny głos z kilkusekundowym opóźnieniem. Nie tylko jest to irytujące, ale także zakłóca przebieg rozmowy. W dzisiejszym artykule przedstawiamy przyczyny pojawiania się echa w słuchawce i prezentujemy sposoby rozwiązania tego problemu.
Przyczyny echa w telefonie:
1. Problemy z efektem samosłyszalności: smarfony zostały zaprojektowane w taki sposób, abyśmy rozmawiając słyszeli w słuchawce swój głos. Jest to tzw. samosłyszalność lub efekt lokalny. Niestety czasami zdarza się, że funkcja ta działa z opóźnieniem,
2. Usterki podzespołów powstałe np. w wyniku zalania,
3. Awarie oprogramowania,
4. Źle dobrane akcesoria GSM, np. słuchawki - słabej jakości lub niekompatybilne słuchawki mogą powodować zakłócenia i echo.
Jak rozwiązać problem echa w telefonie?
1. Włącz i wyłącz tryb głośnomówiący: jeśli usłyszysz echo podczas rozmowy telefonicznej, naciśnij dwukrotnie ikonkę trybu głośnomówiącego,
2. sprawdź słuchawki - jeśli podczas rozmowy używasz słuchawek lub zestawu głośnomówiącego, odłącz akcesorium i sprawdź, czy dalej słyszysz echo. Jeśli nie, oznacza to, że należy wymienić akcesorium,
3. Wyłącz i ponownie włącz telefon - restart smartfona pomaga w przypadku wielu awarii oprogramowania. Sprawdź, czy ponowne uruchomienie telefonu rozwiąże problem,
4. Zdejmij etui z telefonu. Niekiedy przyczyną problemu może być pokrowiec. Kupując case na telefon upewnij się zawsze, czy ma on wycięcia na wszystkie złącza i komponenty urządzenia,
5. Poproś rozmówcę o zmniejszenie głośności w jego telefonie, szczególnie gdy podczas rozmowy ma włączony tryb głośnomówiący,
6. Zaktualizuj system operacyjny i wszystkie aplikacje.