Historia UMI
Smartfony marki UMI nie są jeszcze zbyt popularne w Polsce, ale na rynkach zachodnich zaczynają pojawiać się coraz częściej. W tej chwili aż 70% dochodu firmy UMI Network Technology pochodzi z rynku europejskiego. Wszystko wskazuje na to, że liczba ta może znacząco wzrosnąć, gdyż popyt na niedrogie telefony jest coraz większy - azjatyccy dostawcy aktualnie przeżywają prawdziwie złoty okres.
Firma UMI Network Technology Co. Limited założona została w roku 2008 w chińskiej miejscowości Shenzen niedaleko Hong-Kongu. Przedsiębiorstwo od samego początku zajmuje się globalnym dostarczaniem usług i urządzeń z zakresu technologii mobilnych. Aktualnie jej wpływy obejmują aż 20 krajów w Europie, Azji Południowej i Południowo-Wschodniej, Afryce, Ameryce Południowej i na Bliskim Wschodzie. Ciekawostką może być, że azjatycka firma czerpie zaledwie 5% swojego dochodu z rodzimego rynku – większość tej sumy generują kraje położone poza tym regionem geograficznym.
Marka UMI ma dość krótką historię, ale jej dynamiczny rozwój jest gwarancją, że jeszcze niejednokrotnie o niej usłyszymy. Aktualnie roczny przychód ze wszystkich filii producenta wyliczany jest na około 50 milionów dolarów, co stanowi niebagatelną sumę. Bardzo ważnym aspektem działalności firmy jest jej nastawienie na jakość – wobec produktów UMI nie da się zastosować popularnego w Polsce określenia „chińska tandeta”. Wysoka jakość materiałów oraz zaawansowane linie produkcyjne sprawiają, że wielu użytkowników w Europie ceni telefony z tym logiem za doskonałą jakość i designerskie wzory. Na początku firma oferowała jedynie proste urządzenia z budżetowej półki, ale aktualna oferta zawiera również znacznie bardziej wyrafinowane modele z unikalnymi rozwiązaniami. W Polsce pierwszy raz marka UMI zaprezentowała się z modelem C1, który pojawił się u nas pod koniec 2014 roku.UMI C1 za niespełna 700 złotych oferował jakość HD, pokaźną moc obliczeniową i możliwość korzystania z dwóch kart SIM jednocześnie. Było to znacznie więcej, niż oferowali zachodni producenci w tym samym przedziale cenowym.
Kolejnym ciekawym modelem, który trafił na polski rynek jest UMI London. Smartfon z aluminiową obudową, 5-calowym ekranem w rozdzielczości HD i czterordzeniowym procesorem zadebiutował w drugim kwartale 2016 roku z sugerowaną ceną 349zł! Czy UMI zaskoczy czymś jeszcze? Odpowiedź na to pytanie jest już tylko kwestią czasu. Z pewnością w ofercie naszego sklepu nie zabraknie produktów na urządzenia od tego chińskiego producenta. Zapraszamy do sprawdzenia asortymentu :)
*Zdjęcia i okładka pochodzą ze strony producenta.