iPhone 12 i iPhone 12 Pro – jak rozwiązać problemy z Wi-Fi?

Niektórzy posiadacze iPhone’ów 12 lub 12 Pro mogą napotkać problemy z łącznością Wi-Fi. Zwykle dotyczą one zrywania połączenia, niemożliwości jego nawiązania (tzw. szarego Wi-Fi) lub bardzo niskiej prędkości. Przyczyn nieprawidłowości jest wiele, podobnie jak sposobów ich likwidacji. Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze rozwiązania tego problemu.

Uruchom ponownie router

1. iPhone 12 i iPhone 12 Pro – jak rozwiązać problemy z Wi-Fi?

To najprostszy, ale jednak często skuteczny sposób na rozwiązanie problemów z Wi-Fi w iPhonie 12 i iPhonie 12 Pro. W ten sposób można wykluczyć najbardziej banalną przyczynę, bez sięgania po bardziej radykalne środki. Niekiedy po prostu system operacyjny, na podstawie którego działa router, uległ zawieszeniu. Po wyłączeniu routera odczekaj około 10 sekund i dopiero po tym czasie uruchom go ponownie. Pozwoli to na całkowite wyczyszczenie pamięci podręcznej urządzenia.

Zaktualizuj oprogramowanie routera

Jeśli uruchomienie ponowne routera nie przyniosło pożądanego efektu, sprawdź, czy korzysta on z aktualnej wersji oprogramowania. Ma to szczególne znacznie zwłaszcza w przypadku chęci połączenia z Wi-Fi urządzeń mobilnych nowej generacji, takich jak iPhone 12 i iPhone 12 Pro. Jeżeli masz zatem taką możliwość, zaktualizuj oprogramowanie routera.

Wymuś uruchomienie ponowne iPhone’a

2. iPhone 12 i iPhone 12 Pro – jak rozwiązać problemy z Wi-Fi?

Kolejny krok w przypadku niepowodzenia poprzednich sposobów to wymuszenie ponownego uruchomienia iPhone’a. Jako posiadacz iPhone’a 12 i iPhone’a 12 Pro musisz nacisnąć i przytrzymać przycisk zwiększania głośności, następnie przycisk zmniejszania głośności, a na końcu boczny przycisk na przeciwległej krawędzi obudowy. Przytrzymaj je do momentu, w którym na ekranie pojawi się logo Apple. Teraz wystarczy poczekać, aż iPhone uruchomi się ponownie.

Zapomnij sieć Wi-Fi i połącz się z nią ponownie

W sytuacji, gdy iPhone 12 lub iPhone 12 Pro nie chce połączyć się z siecią Wi-Fi i pomimo wprowadzenia prawidłowego hasła wyświetla powiadomienie o nieprawidłowym haśle, najlepiej wybrać opcję zapomnienia sieci. Można zrobić to, przechodząc do ustawień telefonu i zakładki Wi-Fi. Następnie należy ponownie wybrać połączenie się z nią. Wprowadzenie hasła na nowo może rozwiązać problem.

Zresetuj ustawienia sieciowe

Jeżeli żaden z wcześniej wymienionych sposobów nie rozwiązał Twojego błędów w połączeniu Twojego iPhone’a 12 z siecią Wi-Fi, reset ustawień sieciowych niemal w 100% załatwi sprawę.

• Otwórz aplikację Ustawienia.

• Przejdź do zakładki ogólne.

• Wybierz opcję Resetuj, a następnie „Resetuj ustawienia sieciowe”.

• Spróbuj na nowo połączyć się z siecią Wi-Fi.

Wyłącz funkcję VPN

Niekiedy za błędy z łącznością Wi-Fi odpowiada funkcja VPN, czyli wirtualna sieć prywatna, za której pomocą można anonimowo przeglądać sieć. Może ona zostać nieumyślnie aktywowana w ustawieniach iPhone’a lub przez którąś z aplikacji. W każdym przypadku wyłączysz VPN, przechodząc do ustawień iPhone’a i odszukując zakładkę VPN. Wystarczy przeciągnąć suwak jej aktywności z „połączony” na „niepołączony”.

Skorzystaj z funkcji Asystenta Wi-Fi

System iOS posiada specjalną funkcję o nazwie „Wi-Fi Assist”, która pomaga w nawiązywaniu połączenia z siecią Wi-Fi. Jeśli funkcja jest aktywna, a Ty nie możesz połączyć się ze swoim Wi-Fi, spróbuj wyłączyć ją na jakiś czas, a następnie włączyć ponownie.

• Otwórz aplikację Ustawienia.

• Przejdź do kategorii Sieć komórkowa.

• Przesuń w dół, odszukując Wi-Fi Assist.

• Stuknij suwak, wyłączając asystenta.

Przywróć iPhone’a do ustawień fabrycznych i skonfiguruj jako nowe urządzenie

W sytuacji gdy żaden z wymienionych wyżej sposobów nie rozwiązał Twojego problemu z połączeniem iPhone’a 12 z siecią Wi-Fi, pozostaje Ci jedynie całkowity reset urządzenia. Najlepiej zrobić to, podłączając iPhone do komputera i robiąc kopię zapasową danych (na przykład zdjęć i wiadomości) na iTunes lub iCloud.

• Podłącz iPhone’a do komputera.

• Wybierz urządzenie iPhone w sekcji „Urządzenia” w iTunes na komputerze.

• Wybierz zakładkę „Ogólne”, w której wyświetli Ci się wersja oprogramowania Twojego iPhone’a.

• Kliknij przycisk „Odtwórz iPhone’a”, poniżej wybierając lokalizację kopii zapasowej (komputer albo iCloud).

• Potwierdź chęć odtworzenia iPhone’a. Komputer wymaże jego zawartość i zainstaluje na nim najnowszą wersję iOS.

• Po uruchomieniu ponownym możesz skonfigurować iPhone’a jako nowe urządzenie.

Odwiedź autoryzowany sklep Apple

Osoby, które, pomimo wykonania wszystkich wymienionych wyżej kroków, nadal nie mogą połączyć swojego iPhone’a z Wi-Fi, powinny udać się z urządzeniem do najbliższego, autoryzowanego sklepu Apple. Jego pracownicy zidentyfikują prawdziwą przyczynę nieprawidłowej pracy iPhone’a i w razie potrzeby odeślą sprzęt do naprawy lub w celu wymiany gwarancyjnej.

etui na telefon sprawdź

Tomasz Kubicki
Tomasz Kubicki

Z wykształcenia – programista, z zamiłowania – tester sprzętu elektronicznego. Interesuje się urządzeniami mobilnymi i technologią GSM. Przez wiele lat dzielił się wiedzą i doświadczeniem na łamach topowych branżowych czasopism. Obecnie pełni rolę redaktora w etuo. Uwielbia komiksy, dobrą kawę i jazdę na rowerze.

Ocena: 4.60 / 5.0 (12)
Twoja ocena
Wybierz jedną z powyższych ocen.