Mikrofon w telefonie nie działa - co robić?
Zakłócenia i trzaski podczas rozmów telefonicznych, brak reakcji urządzenia na polecenia głosowe albo to, że podczas wykonywania połączeń w ogóle nie słyszymy naszego głosu, to znaki wskazujące na problemy z mikrofonem. W dzisiejszym poradniku podpowiadamy co robić, gdy mikrofon w telefonie nie działa prawidłowo.
Usuń zanieczyszczenia z mikrofonu
Brud i kurz zgromadzony w mikrofonie często uniemożliwia jego działanie. Usuń zanieczyszczenia z portów telefonu za pomocą sprężonego powietrza, suchej i czystej szczoteczki do zębów lub pędzelka (zob. także: jak wyczyścić telefon z brudu?).
Wyłącz i włącz telefon
Miękki reset może pomóc rozwiązać wiele problemów ze sprzętem elektronicznym. Większość urządzeń mobilnych można zrestartować, przytrzymując równocześnie przycisk zasilania i zwiększania głośności przez około 10 - 15 sekund. Jeśli powyższy sposób nie spowoduje ponownego uruchomienia smartfona, spróbuj przytrzymać przycisk zasilania i zmniejszania głośności lub sam przycisk zasilania.
Odinstaluj podejrzaną aplikację
Jeśli problem z mikrofonem w telefonie pojawił się niedawno, możliwe że powoduje go któraś z zainstalowanych ostatnio aplikacji. Usuń te programy, które mogą według Ciebie być przyczyną usterki i sprawdź, czy to działanie przyniosło pożądany skutek.
Sprawdź czy to na pewno problem z mikrofonem
Nowsze smartfony posiadają na wyposażeniu dwa mikrofony - główny i dodatkowy. Jeśli problem występuje podczas wykonywania połączeń telefonicznych, ale ustępuje po włączeniu trybu głośnomówiącego, oznacza to, że usterka dotyczy mikrofonu głównego. Jeśli natomiast problem występuje jedynie w trakcie korzystania z aplikacji umożliwiających nagrywanie dźwięku (np. dyktafon) świadczy to o usterce mikrofonu dodatkowego. W momencie, gdy problem występuje w obu przypadkach, najprawdopodobniej mamy do czynienia z awarią głośników, a nie mikrofonu. (zob. wtedy: Brak dźwięku w telefonie – co robić?).
Jeśli powyższe wskazówki nie przyniosły pożądanego efektu, najlepiej zanieś urządzenie do serwisu lub siedziby operatora. Specjaliści z pewnością pomogą Ci rozwiązać problem.