Telefon gubi zasięg - co robić?
Brak zasięgu w telefonie, a co za tym idzie problemy z dzwonieniem i pisaniem smsów bywają bardzo uciążliwe. Użytkownicy chcą korzystać z podstawowych funkcji swoich telefonów bez przeszkód i nawiązywać połączenia, kiedy tylko chcą. Dlatego też w dzisiejszym artykule podpowiadamy, jak postępować w przypadku problemów z zasięgiem w smartfonach.
1. Uruchom ponownie urządzenie
Spróbuj wyłączyć i ponownie włączyć swój telefon. Po ponownym uruchomieniu smartfon odświeży system i ponownie poszuka sieci. Rozwiązanie to może być pomocne dla osób, które nie napotykają często tego problemu.
Jeśli ponowne uruchomienie telefonu nie przyniesie rezultatu, przejdź do kolejnych działań.
2. Włącz i wyłącz tryb samolotowy
Pomocnym rozwiązaniem może okazać się również włączenie na moment trybu samolotowego w telefonie. Rozwiń obszar powiadomień przeciągając palec w dół z góry ekranu. Następnie odszukaj i stuknij ikonkę trybu samolotowego. Odczekaj jakieś 15 sekund i dezaktywuj ustawienie. Sprawdź, czy problem z zasięgiem w Twoim telefonie został rozwiązany. Jeśli nie, wypróbuj kolejne metody.
3. Aktywuj automatyczne wybieranie sieci
Jeśli posiadasz telefon z Androidem dowolnej marki, możesz z łatwością wypróbować to rozwiązanie. W wielu przypadkach powinno ono pomóc rozwiązać problem. Aby aktywować automatyczne wybieranie sieci, wykonaj następujące kroki:
• przejdź do “Ustawień” swojego telefonu
• Wybierz: “Sieci zwykłe i bezprzewodowe” >> “Sieć komórkowa” >> “Operator” (Nazwy zakładek mogą się nieznacznie różnić w zależności od modelu telefonu i wersji Androida.)
• aktywuj (lub sprawdź, czy funkcja jest aktywna) “Wybierz automatycznie”
Telefon rozpocznie automatyczne wyszukiwanie sieci i spróbuje połączyć się z siecią, gdy ją zidentyfikuje. Powinno to rozwiązać kłopot. Jeśli tak się nie stanie, przejdź dalej.
4. Zaktualizuj oprogramowanie telefonu
Oprogramowanie urządzenia mobilnego musi być co jakiś czas aktualizowane. Aktualizacje niosą za sobą ulepszenia i są w stanie naprawić błędy występujące dotychczas w oprogramowaniu. Aby sprawdzić, czy w Twoim smartfonie jest dostępna nowa aktualizacja, wejdź w "Ustawienia">>"System">>"Informacje o Telefonie">> "Sprawdź aktualizacje". Jeśli dostępna nowa wersja oprogramowania, pobierz ją i zainstaluj.
Po aktualizacji telefon uruchomi się ponownie i spróbuje połączyć się z dostępną siecią. Sprawdź czy problem z zasięgiem został rozwiązany, a jeśli nie, przejdź dalej.
5. Sprawdź kartę SIM
Możliwe, że problem powodowany jest przez wadliwą kartę SIM. Aby to sprawdzić wyjmij kartę SIM ze swojego telefonu i włóż ją do innego, działającego smartfona. Sprawdź czy możesz wykonywać połączenia. Jeśli tak oznacza to, że problem tkwi w Twoim urządzeniu. Jeśli nie, przyczyną jest karta SIM i musisz skontaktować się z operatorem. (zob. także: co zrobić, gdy telefon nie czyta karty SIM?)
Odinstaluj podejrzaną aplikację
Zastanów się od jak dawna trwają problemy z zasięgiem. Jeśli usterka pojawiła się niedawno, a na Twoje urządzenie została pobrana nowa aplikacja, lepiej ją sprawdzić. Odinstaluj program i zobacz, czy awaria wynikała z jej obecności.
7. Zresetuj telefon do ustawień fabrycznych
Jeśli żadne z powyższych działań nie przyniosło oczekiwanego rezultatu, pozostaje jedynie przywrócenie telefonu do ustawień fabrycznych. O tym jak zresetować telefon pisaliśmy jakiś czas temu na naszym blogu. Ten krok usuwa z telefonu wszystkie dane oraz aplikacje, więc utwórz wcześniej kopię zapasową urządzenia. Opcję tę znajdziesz w ustawieniach swojego telefonu.