Telefon nie odtwarza filmów – co robić?
Smartfon stanowi wszechstronne urządzenie multimedialne, którego ważną funkcją jest odtwarzanie video. Jeśli telefon nie odtwarza filmów, może być to bardzo uciążliwe dla użytkownika. Przyczyny problemu różnią się od siebie w zależności od wielu czynników. Poniżej znajdziesz najskuteczniejsze sposoby na poradzenie sobie z nim, jeśli Twój telefon nie odtwarza filmów z pamięci lub z internetu.
Smartfon nie odtwarza filmów znajdujących się w jego pamięci wewnętrznej
Istnieje wiele powodów niemożliwości odtworzenia filmów z pamięci smartfona. Dotyczą one zarówno uszkodzonej aplikacji odpowiedzialnej za odtwarzanie multimediów, przestarzałego systemu operacyjnego, jak i uszkodzenia karty pamięci, na której przechowywane są filmy. Poniżej przedstawiamy kilka sposobów przywrócenia odtwarzania filmów na Twoim smartfonie, w zależności od powodu zaistnienia problemu. Mogą one stanowić rozwiązanie w przypadku smartfona dowolnej marki, który korzysta z systemu operacyjnego Android.
• Uruchom ponownie telefon – to najprostsze działanie, które można wykonać na samym początku, jeśli zaistniał problem z odtwarzaniem filmu. Być może Twój smartfon po prostu się zawiesił. Zamknij wszystkie aplikacje w telefonie, a następnie przytrzymaj przycisk zasilania smartfona. Wybierz opcję „Uruchom ponownie”.
• Wyczyść pamięć podręczną smartfona – pamięć podręczna w telefonie służy skróceniu czasu wykonywania niektórych czynności przez urządzenie. Jeśli jednak jest ona zbyt duża, może powodować szereg błędów w normalnym działaniu smartfona. Aby wyczyścić pamięć podręczną w swoim telefonie, przejdź do jego ustawień pamięci. W smartfonach nowej generacji wyświetlą się propozycje plików „śmieci” lub innych, zbędnych danych, które należy usunąć. W starszych telefonach warto skorzystać z Menedżera pamięci i dostępnej w nim opcji czyszczenia pamięci podręcznej.
• Zaktualizuj system operacyjny – przestarzała wersja Androida może powodować problemy z obsługą niektórych aplikacji, także odtwarzacza video. Aby dokonać aktualizacji, przejdź do ustawień smartfona, a następnie wybierz kategorię „System i aktualizacje”. Powinna znajdować się tam informacja o bieżącej wersji oprogramowania oraz ewentualnej możliwości jego aktualizacji. Podczas aktualizacji korzystaj z połączenia Wi-Fi. Zalecane jest także wcześniejsze wykonanie kopii zapasowej danych.
• Odinstaluj podejrzane aplikacje – jeśli problem z odtwarzaniem filmów na Twoim telefonie zaistniał krótko po pobraniu nowej aplikacji, najlepiej jak najszybciej ją odinstalować. Dotyczy to w szczególności gier i aplikacji pobranych z niezaufanych źródeł, czyli poza sklepem Google Play. Aplikację odinstalujesz w ustawieniach aplikacji lub przytrzymując palec na jej ikonce i wybierając opcję „Odinstaluj”.
• Zainstaluj rekomendowany odtwarzacz ze sklepu Google Play – w sytuacji, gdy wadliwie działa odtwarzacz video fabrycznie zainstalowany w Twoim smartfonie, wypróbuj działanie innego dostępnego w Google Play. Polecany odtwarzacz multimedialny to na przykład VLC, który obsługuje szeroki zakres formatów plików video.
Telefon nie odtwarza filmów z internetu
Jeżeli Twój smartfon z Androidem nie odtwarza filmów z YouTube, Facebooka lub innych stron internetowych, może sygnalizować to problem z połączeniem internetowym lub pamięcią podręczną urządzenia. Niekiedy konieczna może być także aktualizacja aplikacji Chrome lub włączenie języka JavaScript. W takiej sytuacji zwykle filmy oraz gry nie ładują się, wyświetlają puste, czarne lub szare okna. Czasem aplikacja Chrome może również wyświetlać komunikat o błędzie napotkanym podczas ładowania multimediów. Aby uporać się z problemem, spróbuj:
• zresetować połączenie z internetem – wyłącz i włącz dane mobilne w swoim smartfonie lub, jeśli korzystasz z Wi-Fi, zresetuj router, z którym połączony jest telefon. W trakcie resetowania odczekaj minimum 60 sekund.
• odtworzyć film w karcie Chrome incognito – jeśli będzie działać, musisz wyczyścić dane przeglądania. Przejdź do ustawień aplikacji Chrome, wybierz „Prywatność”, a następnie opcję „Wyczyść dane przeglądania”. Należy zaznaczyć zakres czasowy „Od początku”, a także kategorie „Pliki cooki i dane ze stron” oraz „Obrazy i pliki zapisane w pamięci podręcznej”. Aby nie utracić innych danych, takich jak automatycznie zapisane loginy i hasła do witryn, odznacz pozostałe kategorie, a następnie zatwierdź opcję „Wyczyść dane”.
• zaktualizować aplikację Chrome – przestarzała wersja aplikacji Chrome może uniemożliwiać odtwarzanie niektórych filmów oraz gier na stronach internetowych. Aby sprawdzić, czy posiadasz aktualną wersję Chrome, uruchom Sklep Play. Z rozwijanego menu wybierz kategorię „Moje gry i aplikacje”, a następnie „Aktualizacje”. Odszukaj na liście Chrome – jeśli jest możliwość jej zaktualizowania, koniecznie z niej skorzystaj. Najlepiej aktualizować aplikacje poprzez Wi-Fi.
• włączyć opcję JavaScript – problem z odtwarzaniem filmów może wystąpić na stronach korzystających z języka JavaScript. W aplikacji Chrome trzeba wówczas wybrać ustawienia, a następnie kategorię „Ustawienia witryny”. Znajduje się tam opcja JavaScript, którą należy włączyć. Po odświeżeniu strony film powinien zacząć się odtwarzać.