Telefon nie wysyła MMS – co robić?
Chcesz wysłać zdjęcie poprzez wiadomość tekstową i wyskakuje informacja o błędzie? To niestety dość częsty problem, z którym spotyka się wielu posiadaczy smartfonów. Może mieć on dużo przyczyn, które wynikają zarówno z wadliwego działania urządzenia, jak i błędów po stronie operatora sieci komórkowej. Co zatem należy zrobić, aby ustalić, dlaczego telefon nie wysyła MMS i jak przywrócić tę funkcję?
Zgłoś problem operatorowi
Pierwsza rzecz, jaką powinniśmy zrobić, gdy nasz telefon ma problem z wysyłaniem MMS-ów, to poinformowanie o tym operatora sieci komórkowej, z której korzystamy. Możemy w tym celu zadzwonić na przykład na infolinię techniczną, do której numer jest podany na stronie operatora.
W takiej sytuacji konsultant na pewno poinformuje nas o tym, jakie są możliwe przyczyny niewysyłania się MMS-ów i co powinniśmy zrobić dalej. Z wadliwie działającym telefonem możemy także udać się bezpośrednio do salonu operatora, gdzie pracownik samodzielnie spróbuje naprawić błąd.
Sprawdź szczegóły swojego abonamentu lub pakietu na kartę
Najprostsze uzasadnienie, dlaczego telefon nie wysyła MMS-ów, to ich nieuwzględnienie lub wykorzystanie w posiadanym abonamencie lub pakiecie na kartę. Dostęp do MMS-ów możemy sprawdzić, logując się na swoje konto na stronie operatora, dzwoniąc na infolinię lub wpisując stosowny kod w sekcji wybierania numeru. Jeżeli w posiadanym planie taryfowym nie uwzględniono wiadomości MMS, zawsze można je dokupić.
Włącz transmisję danych komórkowych
Jedna z pierwszych rad udzielanych przez operatorów sieci komórkowych to sprawdzenie, czy w telefonie jest włączona transmisja danych komórkowych. Są one niezbędne do wysyłania MMS-ów. Aktywna transmisja danych powinna być sygnalizowana małą ikonką u góry wyświetlacza, zaraz obok pasku zasięgu. W celu jej sprawdzenia możemy też udać się do ustawień telefonu, wybierając ustawienia sieciowe, następnie sieć komórkową i transfer danych.
Upewnij się, że wysyłasz MMS z tej samej karty, z której ustawiona jest transmisja danych
Często problem z wysłaniem MMS-a pojawia się u osób korzystających z telefonów z funkcją Dual SIM (zob. także: Telefony z Dual Sim - czy warto?). Jeżeli próbujemy wysłać MMS z jednej karty SIM, mając aktywną transmisję danych na drugiej karcie SIM, prawdopodobnie wystąpią problemy. Dlatego należy pamiętać o tym, by zawsze wysyłać MMS-y z tego samego numeru telefonu, z którego w danym momencie wykorzystujemy dane komórkowe.
Zresetuj ustawienia APN
Ustawienia APN to ustawienia operatora. W przypadku problemów z wysyłaniem MMS-ów można spróbować ich resetu. W tym celu należy przejść do ustawień połączeń w telefonie, następnie wybrać sieci komórkowe, nazwy punktów dostępu i przywrócić ustawienia domyślne. Alternatywą jest także samodzielne ustawienie punktów APN. Trzeba jednak dobrze wiedzieć, co dokładnie wpisać. Każdy operator posiada swoje indywidualne ustawienia, dlatego działanie to warto omówić z pracownikiem sieci.
Uruchom ponownie telefon
Ten sposób to złoty środek na niemal każdy problem z działaniem smartfona. Oczywiście nie mamy 100% pewności, że ponowne uruchomienie pomoże w sytuacji, gdy telefon nie wysyła MMS, ale jednak warto tego spróbować. Niekiedy uda się w ten sposób zresetować błąd powstały w systemie operacyjnym urządzenia.